Siekdamos tęsti pastarųjų metų eismo saugos gerėjimo tendenciją, nuo antradienio glaudžiai bendradarbiauti pradeda Lietuvos transporto saugos administracija, Lietuvos policija ir Generalinė prokuratūra, sakoma Susisiekimo ministerijos pranešime spaudai.
Institucijos glaudžiau bendradarbiaus tiriant eismo įvykius, analizuojant į įvykį pakliuvusių automobilių būklę bei asmenų veiksmus, teikiant teisės aktų tobulinimo ar naujų teisės aktų priėmimo iniciatyvas, rekomendacijas ir numatant kitas priemones eismo saugai gerinti.
„Kiekviena gyvybė yra svarbi, mūsų siekis – sutelkti visus, galinčius prisidėti prie eismo saugos gerinimo, kad artėtume prie pagrindinio tikslo – „Vizijos 0“, kad keliuose nežūtų nė vienas žmogus. Šis bendradarbiavimas išties labai svarbus, nes tik žinant tikslias avarijų priežastis, galima parinkti efektyvias saugaus eismo gerinimo priemones“, – sako susisiekimo ministras Rokas Masiulis.
Bendradarbiaudamos institucijos rengs ir įgyvendins įvairius projektus, vykdys bendras saugaus eismo švietimo priemones, keisis informacija apie šių priemonių įgyvendinimą ir rezultatus, organizuos renginius ir mokymus.
„Analizuodami žuvusiųjų pagal transporto rūšis skaičius, vis labiau matome poreikį telkti dėmesį į gilesnę lengvųjų automobilių ir pėsčiųjų eismo įvykių analizę, ko iki šiol mes, kaip institucija, nedarėme. Nusprendėme veikti proaktyviai ir, patobulinę įstaigos veiklos procesus, atlaisvėjusius išteklius kreipsime būtent šia linkme“, – apie nuo šių metų pradedamą lengvųjų transporto priemonių eismo įvykių priežasčių tyrimą sako Lietuvos transporto saugos administracijos direktorius Genius Lukošius.
Pasak jo, praėjusiais metais pradėtas Lietuvos transporto saugos administracijos ir Policijos departamento bendradarbiavimas tiriant krovininių ir keleivinių transporto priemonių eismo įvykius pasiteisino. 2018-aisiais išanalizavus eismo įvykių priežastis, įgyvendinta tikrai daug rekomendacijų – papildomai ženklinami keliai eismo įvykių vietose, teikiami pasiūlymai vairavimo mokykloms dėl mokymo programų tobulinimo, teisės aktų pakeitimai, kontrolė nukreipiama į „skaudžias“ vietas ir pan.
Įgyvendindamos saugaus eismo politiką, prokuratūra, policija ir Lietuvos transporto saugos administracija sutarė pagal kompetenciją bendradarbiauti tiriant eismo įvykius, kuriuose žuvo bent vienas žmogus, taip pat eismo įvykius, kuriuose dalyvavo keleivinė ar krovininė transporto priemonė (M2, M3, N2 ir N3kategorijos) ir buvo sužeistas bent vienas žmogus. Lietuvos transporto saugos administracija savo žiniomis padės prokuratūrai tirti eismo įvykių bylas.
,,Visi siekiame kuo didesnio žmonių saugumo kelyje, tačiau statistika dažnai byloja apie skaudžius įvykius, kurių metu žūsta ar kitaip nukenčia eismo dalyviai. Tikimės, kad glaudesnis institucijų bendradarbiavimas pagreitins eismo įvykių ištyrimą, svarbių ir reikšmingų duomenų pateikimą bei gavimą“, – sako generalinis prokuroras Evaldas Pašilis.
„Analizuodami eismo įvykių statistiką ir priežastis, šiemet daugiau dėmesio planuojame skirti chuliganiško vairavimo, leistino greičio viršijimo, naudojimosi mobiliaisiais įrenginiais, saugos diržų dėvėjimo kontrolei, pėsčiųjų ir dviratininkų saugumo užtikrinimui“, – sako Policijos departamento Komunikacijos skyriaus vedėjas Ramūnas Matonis.
Eismo įvykių vietose Lietuvos transporto saugos administracija ketina pagal galimybes rinkti informaciją ir duomenis apie vairuotojo darbo ir poilsio režimo laikotarpius, transporto priemonių greitį, jų techninę būklę, krovinio tvirtinimą, pavojingųjų krovinių vežimą, transporto priemonių matmenis, bendrąją masę, ašių apkrovas, kelio būklę ir įvykio vietoje teiks specialisto išvadą.
Lrt.lt